evenimente

Un nou an de succes pentru „Prometeu-Prim”

În septembrie 2017, când anul de studii abia-şi luase startul, 10 elevi din clasele a VII-a – a XII-a, din Liceul „Prometeu-Prim”, au participat la Olimpiada Internaţională de Lectură, cea de-a IV-a ediţie, la Bucureşti. Timp de patru zile, pe 5–9 septembrie, ei au concurat cu cei mai buni elevi din România. Însoţitori le-au fost dna Eugenia Negru, profesoară de istorie şi dna Angela Lungu, director adjunct, profesoară de limba şi literatura română, cu al cărei concurs, dar şi al profesorilor Tatiana Melnic, Angela Prodan, Constantin Şchiopu, Angela Miron, Viorica Oleinic şi Tatiana Bologan, participanţii lotului din Moldova au fost pregătiţi minuţios. Iată numele elevilor participanţi şi succesele lor:

Cornelia Cobâlaş, clasa a IX-a şi Gabriela Baranov, clasa a XII-a – menţiune; Eduarda-Daniela Bârsanu, clasa a XII-a, Gabriela Antoci, clasa a IX-a, Anastasia Creţu, Mari Culava, Raluca Gândea, Ioan-Alexandru Lungu, clasa a VIII-a, Laura Lvovschi şi Răzvan Bogdan, clasa a VII-a – toţi cu premii speciale. Printre altele, Răzvan Bogdan a fost şi cel mai tânăr participant al olimpiadei, dintre toţi cei 60 de concurenţi.

„Este a treia participare a lotului olimpic al instituţiei noastre în această olimpiadă internaţională, spune Angela Lungu. Cu fiecare ediţie, sporește calitatea prezentării noastre, obţinem o clasare mai înaltă. Punctajul participanţilor creşte – anul acesta elevei Cornelia Cobâlaş nu i-a ajuns doar 0,5 puncte pentru a urca pe locul III. Pentru noi, a concura cu elevii din România la olimpiada de lectură este o încercare pe cât de dificilă, pe atât de provocatoare. Elevii de peste Prut sunt încadraţi într-un sistem vast de pregătire şi preselecţie, începând cu etapele locale şi terminând cu concursurile la nivel judeţean şi naţional. Şi iată la celălalt pol – noi, însufleţiţi doar de entuziasm, pregătiţi la ore şi la Cercul de Excelenţă.

Anul acesta, aprofundăm înţelegerea lecturii prin cursul opţional „Citind, învăţ să fiu”, ne-a informat dna Lungu. Sigur, ne străduim să-i ajutăm pe elevi în înţelegerea textelor literare, le dezvoltăm capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a formula opinii, argumente şi interpretări proprii. Îi orientăm spre a respecta calităţile stilului, proprietatea termenilor, precizia, claritatea, totodată, spre argumentarea profundă, creativă a tezelor propuse. Volumul subiectelor la Olimpiada de Lectură variază de la 6 la 30 de rânduri, deci, învingători sunt cei care dau dovadă de atenţie, precizie, profunzime şi originalitate.”